13 listopada 2012

Erica Spindler-Dotyk strachu

Tytuł: Dotyk strachu
Autorka: Erica Spindler
Liczba stron: 491
Czas czytania 3 dni
Wydawnictwo: Mira/Harlequin

Ocena: +5/6

Moja recenzja książki:

Po książkę „Dotyk strachu” autorstwa Erici Spindler sięgnęłam z nieukrywaną ciekawością. Ostatnio co raz częściej sięgam po tematykę kryminalną i dlatego tym bardziej byłam tą powieścią zainteresowana.

Główną bohaterką książki jest Harlow Anastazja Grail. Jest ona córką bogaczy. Wiedzie szczęśliwe życie,aż do dnia kiedy to zostaje uprowadzona wraz z młodszym kolegą Timmym spod stajni w Beverly Hills. Porywacz dwójki dzieci jest wobec nich bezwzględny. Rząda on okupu od rodziców Harlow jednak gdy zawiadamiają oni policję wściekły zabija chłopca na oczach dziewczyny,a jej samej obcina mały palec u ręki. Harlow bardzo cierpi,jednak mimo wszystko udaje jej się uciec z rąk oprawcy. Mija dwadzieścia trzy lata. Harlow zmieniła imię i całą swoją przeszłość. Teraz nazywa się Anna North i mieszka w Nowym Orleanie. Jest pisarką i stara się zapomnieć o wszystkim co przeżyła mając trzynaście lat. Jednak nie będzie to takie proste... Koszmar sprzed lat powraca. Porywacz dziewczyny odnajduje ją i zaczyna osaczać.

Jak zakończy się cała historia? Czy Anna pogodzi się z przeszłością? Czy z czymś takim można się w ogóle pogodzić? Dlaczego oprawca powrócił? Czy Annie uda się wreszcie wyzwolić z rąk szaleńca? Czy koszmar głównej bohaterki się kiedyś skończy?

Tego wszystkiego możecie się dowiedzieć sięgając po fantastyczną książkę autorstwa Erici Spindler pod tytułem „Dotyk strachu”.

Jak wspomniałam już na wstępie od niedawna zaczęłam częściej sięgać po thrillery i książki z wątkiem kryminalnym. Muszę przyznać,że nawet nie wiem kiedy ta powieść mnie tak pochłonęła. Książka jest dość gruba,bo liczy około 500 stron (dokładnie 491),a przeczytałam ją jednym tchem. Czytanie zajęło mi około niecałych 3 dni.

Było to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i mam nadzieję,że nie ostatnie. Bardzo spodobał mi się styl pisania autorki. Jest lekki i naprawdę przyjemnie się to czyta. Książka jest mieszanką kryminału,thrilleru i romansu. Także uważam,że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Autorka skonstruowała ciekawą fabułę,w której prym wiedzie naprawdę zawiła i trzymająca w napięciu do samego końca intryga. Na uznanie zasługuje również postać głównej bohaterki. Na początku czytelnik poznaje trzynastoletnią Harlow,która zostaje porwana,na jej oczach zabity zostaje jej bliski przyjaciel,zostaje ucięty jej palec,przechodzi ona przez prawdziwe piekło. Później autorka przedstawia czytelnikowi dorosłą kobietę,która stara się uporać z traumą z dzieciństwa. Jest autorką poczytnych thrillerów,jednak strach,poczucie niepewności i lęk cały czas jej towarzyszą. Czytelnik podczas czytania może analizować portret psychologiczny głównej bohaterki oraz to co dzieje się w jej psychice.

Muszę jeszcze wspomnieć o mrocznej i dość tajemniczej okładce,która jeszcze bardziej zachęca czytelnika do sięgnięcia po tę pozycję.

Podsumowując książkę serdecznie polecam wszystkim fanom thrillerów,kryminałów oraz książek zawierających wątki psychologiczne. W tej powieści tyle się dzieje,że naprawdę nikt podczas czytania nie będzie się nudził.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Mira/Harlequin

 

4 komentarze:

  1. Książka dopiero na mnie czeka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko lubisz kryminały to książka na pewno przypadnie ci do gustu:) Życzę przyjemnej lektury

      Usuń
  2. Autorka ma wiele świetnych ksiażek na koncie :)

    OdpowiedzUsuń