14 sierpnia 2012

Carrie Jones-Oczarowanie

Tytuł: Oczarowanie
Autorka: Carrie Jones
Liczba stron: 272
Czas czytania: 3 dni
Wydawnictwo: Bukowy Las

Ocena: +5/6

Moja recenzja książki:
 
„Oczarowanie” autorstwa Carrie Jones to trzecia książka opowiadająca o przygodach Zary White. Poprzednie części miałam okazję przeczytać dzięki wymianie na pewnym portalu i książki naprawdę mnie oczarowały.

Jak mogło by nam się wydawać Zara i Nick są sobie przeznaczeni. Jednak wszystko uległo całkowitej zmianie. Zara jest królową piksów. Przeszła przemianę. Nick znika w pewne tajemnicze miejsce,które nazwane jest Walhallą. W mieście Bedford zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Znikają kolejni nastolatkowie. Z pomocą głównej bohaterce przychodzi Astley,który przysięga jej,że pomoże odnaleźć Nicka. Astley jest nowym królem piksów. Gdyby tego wszystkiego było mało Zara oprócz szukania Nicka musi ochronić miejscową ludność przed atakami piksów.

Czy Zara odnajdzie Nicka? Kogo wybierze Zara: Nicka czy może nowego króla piksów Astleya? Czy uda jej się ochronić miasto? Czy ktoś ucierpi? Czy Zara ochroni swoich przyjaciół? Jak potoczą się dalsze losy Zary? Czy będzie z Nickiem? Czy ich miłość przetrwa?

Tego wszystkiego możecie się dowiedzieć sięgając po książkę autorstwa Carrie Jones pod tytułem „Oczarowanie”.

Książka bardzo mi się spodobała. Jest ona inna niż jej poprzedniczki. Znajdziemy tu dużo dramatycznych momentów. Wartka akcja i wciągająca fabuła to kolejne pozytywne aspekty powieści o których muszę wspomnieć. Całą historię poznajemy z perspektywy głównej bohaterki Zary. Mamy tu do czynienia z narracją pierwszoosobową. Dzięki temu możemy bliżej poznać motywy działania głównej bohaterki. Z łatwością możemy również poznać emocje jakie kierują dziewczyną i co ona w danej chwili czuje.

Filofobia to lęk przed zakochaniem. Nigdy dotąd go nie czułam(...),ale teraz boję się nie tylko,że nie uda mi się wydostać Nicka,lecz także o to,że on nie będzie chciał odejść(...),nie będzie chciał mnie kochać,bo nie jestem już ludzką Zarą.”

Zara przeszła przemianę. Jest inną osobą. Przechodzi przez bardzo ciężki okres w swoim życiu. Książka dodatkowo wciąga czytelnika,gdyż główna bohaterka zmaga się nie tylko z problemami osobistymi,ale również martwi się o Nicka oraz swoich najbliższych przyjaciół. Autorka kreuje bardzo ciekawy świat. Wprowadza do powieści barwne postacie,których losy dodatkowo wciągają czytelnika. Prosty język,łatwy do zrozumienia dla wszystkich czytelników,barwne opisy i język bogaty w słownictwo to kolejne pozytywne aspekty książki. Muszę tu również wspomnieć o prześlicznej okładce,która naprawdę robi wrażenie. Powoduje ona,że od razu chcemy sięgnąć po książkę.

Podsumowując „Oczarowanie” bardzo mi się spodobało. W książce znajdziemy takie problemy przed jakimi musi stanąć Zara jak: pierwszą miłość, trudne wybory,rozstanie i trudne decyzje do podjęcia. Książkę serdecznie polecam wszystkim,którzy przeczytali poprzednie tomy przygód Zary oraz tym którzy z tą serią chcieliby się dopiero zapoznać. Uważam,że warto. Ja na pewno sięgnę po kolejny tom.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las.

 

5 komentarzy:

  1. Nie moja bajka ale życzę miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam prawdopodobnie pierwszą i drugą część ;) Muszę poszukać trzeciej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam część pierwszą tej serii i nie mogłam jej skończyć. Za bardzo przewidywalna i zbyt podobna do "Zmierzchu". Po kontynuację zatem chyba nie sięgnę, chociaż wysoka ocena trochę mnie do tego zachęca :) Zobaczymy. Może kiedyś zmienię zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszy mnie dobra ocena, bo mam zamiar zacząć czytać serię ;p

    OdpowiedzUsuń