20 sierpnia 2012

Wojciech Cejrowski-Podróżnik WC

Tytuł: Podróżnik WC
Autor: Wojciech Cejrowski
Liczba stron: 256
Czas czytania: 1,5 dnia
Wydawnictwo: Bernardinum

Ocena: +5/6

Moja recenzja książki:
 
„Podróżnik WC” autorstwa Wojciecha Cejrowskiego to książka z serii Poznaj świat. Autora książki bardzo lubię oglądać i słuchać w programie pod tytułem „Boso przez świat”. Od dawna byłam bardzo ciekawa książek jego autorstwa.

Samotna wyprawa jest jak post. Jest też uwolnieniem. Bardzo często od nałogów,przyzwyczajeń,rutynowych skojarzeń-UWOLNIENIEM w sensie teologicznym, filozoficznym.”

Autor w książce opisuje swoje wyprawy,podróże zarówno do dużych,znanych miast jak i do tych dzikich zakątków świata,do których nikt wcześniej nie dotarł lub dotrzeć nie chciał. W bardzo przystępny dla każdego czytelnika sposób opowiada on o swoich podróżach,licznych przygodach jak miały miejsce w danym zakątku kraju. W książce znajdziemy również nawiązanie do życia osobistego Pana Cejrowskiego. Możemy tu znaleźć opis tego jak sam autor i jego przyjaciele zachowywali się za czasów komuny,jak ją wyśmiewali.

Oddalenie pozwala też dostrzec rzeczy,których nie widzimy na co dzień. (…) Mamy kogoś pod bokiem na co dzień i nawet nie zdajemy sobie sprawy,ile dla nas znaczy. Dopiero,kiedy odejdzie,często na zawsze,dostrzegamy,jak wielkimi literami wpisał się na mapę naszego życia.”

Oprócz ciekawych i barwnych opisów znajdziemy w książce mnóstwo pięknych i kolorowych zdjęć. Treść poprzeplatana piękną grafiką to jak najbardziej atut tej pozycji. Muszę przyznać,że mnie osobiście najbardziej spodobał się opis Meksyku i Ameryki. Te dwa kraje bardzo mnie interesują,a dzięki tej książce mogłam je sobie bardziej przybliżyć. Autor w swoich opowieściach poświęca również miejsce na to jak przygotować się do takiej samotnej podróży,jak poradzić sobie z językiem i nawet brakiem pieniędzy.

Dla mnie jedynym minusem była opowieść o niemieckich turystach. Autor sceptycznie odnosi się ogólnie do tego narodu co nie za bardzo przypadło mi do gustu. Jednak każdy może mieć na ten temat swoje,odmienne zdanie.

Podsumowując bardzo przyjemnie czytało mi się „Podróżnika WC”. Książka pięknie wydana,z ciekawymi opowieściami i zdjęciami przypadnie do gustu każdemu miłośnikowi podróży. Przystępny język to kolejne atuty tej pozycji. Po książkę powinny również sięgnąć osoby,które lubią oglądać programy Pana Wojciecha Cejrowskiego. Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu  Bernardinum.

 

6 komentarzy:

  1. Nie lubię tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cejrowski to jeden z moich ulubionych autorów książek podróżniczych; książkę czytałam i uważam, że jest rewelacyjna!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Gringo wśród dzikich plemion" Cejrowskiego i spodobało mi się do tego stopnia, że postanowiłam sięgnąć po kolejne pozycje. Chętnie przeczytam "Podróżnika WC". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sięgnęłam po ,,Podróżnik WC" po przeczytaniu ,,Rio Anaconda" i ,,Gringo wśród dzikich plemion" i muszę powiedzieć, że ,,Podróżnik WC" dość blado przy nich wypada. To chyba najsłabsza książka podróżnicza pana Cejrowskiego, za to pozostałe to rekompensują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja pierwsza książka Cejrowskiego.Nie miałam jeszcze okazji porównać jej z Rio Anaconda czy z Gringo... ale na pewno to się zmieni jak tylko będę miała szanse je dostać:)

      Usuń
  5. Oj uwielbiam Pana Wojtka! :D Sama czytam już jedną z jego książek ;p

    OdpowiedzUsuń