16 października 2012

Brent Weeks-Cień doskonały

Tytuł: Cień doskonały
Autor: Brent Weeks
Seria: Nocny Anioł
Liczba stron: 120
Czas czytania: 1 dzień
Wydawnictwo: MAG/Nowa Proza

Ocena: -5/6

Moja recenzja książki:

Nowela pod tytułem „Cień doskonały” autorstwa Brenta Weeksa jest uzupełnieniem trylogii pod tytułem „Anioł nocy”. Osobiście przyznaję,że nie czytałam tej trylogii,ale po przeczytaniu tej jakże krótkiej nowelki,gdyż zawiera ona tylko 117 stron na pewno sięgnę po całą trylogię.

W książce autor przedstawia nam początki historii mówiące o tym jak Durzo Blint staje się zabójcą. Gaelan Gwiezdny Żar jest farmerem,mężem i ojcem. Jest nieśmiertelny i jest najlepszym wojownikiem. Podczas walk nie ma on sobie równych. Do tego wszystkiego posiada on również zdolności nadprzyrodzone. Autor przypomina czytelnikom pierwsze zlecenie głównego bohatera.
Pewnego dnia Gaelan zostaje zmuszony do przyjęcia zlecenia od władczyni świata przestępczego o tajemniczym i ciekawym imieniu Gwinvere Kireny. Nasz główny bohater musi zlikwidować najlepszych zabójców świata. Dzięki temu zadaniu odkryje on pewne tajemnice i okaże się,że powstanie Durzo Blinta zostało zaplanowane o wiele wcześniej.

Gaelan obrócił się gwałtownie,wyciągając sztylety i opadając nisko. Niczego nie było w miejscu,z którego dobiegał głos. Coś uderzyło go w tył kolana i ścięło z nóg. Upadł i sturlał się po spadzistym dachu. Sztylety wyleciały mu z rąk,gdy próbował chwycić się płytek z łupka.”

Muszę przyznać,że po przeczytaniu tej króciutkiej nowelki nabrałam wielkiej ochoty na przeczytanie całej trylogii. Na pewno w najbliższym czasie postaram się znaleźć tę trylogię i się z nią zapoznam. Autor przedstawia czytelnikowi początki historii o Durzo Blintcie. Dodatkowym atutem tej książki jest przepiękna okładka,która naprawdę zrobiła na mnie ogromne wrażenie i od razu miałam wielką ochotę na sięgnięcie po tę historię. Nie bardzo wiem co jeszcze mogę napisać o tej nowelce,gdyż książka jest naprawdę krótka i ciężko mi ja ocenić.
Na pewno dodatkowym plusem jest bardzo duża czcionka dzięki czemu książkę przeczytałam dosłownie w jeden dzień. Autor pozwala czytelnikowi poznać pierwsze zlecenie głównego bohatera.

Podsumowując dzięki tej krótkiej nowelce na pewno sięgnę po całą trylogię i uważam,że jest to dobre uzupełnienie całej historii. Na pewno będzie nie małą gratka dla fanów. Książkę serdecznie polecam wszystkim zwolennikom Brenta Weeksa oraz fanom trylogii „Anioł nocy”.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu MAG/ Nowa Proza

3 komentarze:

  1. Uwielbiam trylogię Cienia, ale tego dodatku jeszcze nie czytałam. Muszę ją mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trylogia jest wspaniała. Na pewno sięgnę po tę książkę jak najszybciej,

    OdpowiedzUsuń