23 sierpnia 2012

Santiago Posteguillo-Africanus. Syn konsula

Tytuł: Africanus. Syn konsula
Autor: Santiago Posteguillo
Liczba stron: 450
Czas czytania: 3 dni
Wydawnictwo: Esprit

Ocena:5/6

Moja recenzja książki:

Sięgając po książkę autorstwa Santiago Posteguillo pod tytułem „Africanus. Syn konsula”miałam pewne obawy,gdyż rzadko sięgam po powieści historyczne. Jednak po przeczytaniu kilku pozytywnych recenzji skusiłam się na nią.

Akcja powieści toczy się w starożytnym Rzymie. Publiuszowi Korneliuszowi Scypionowi rodzi się syn,który zostaje nazwany na cześć swojego ojca. Publiusz Korneliusz Scypion syn i jego młodszy brat Lucjusz pobierają nauki od starego Greka Tyndareosa,uczą się sztuki walki pod okiem Gnejusza Kornelisza Scypiona. W międzyczasie podczas jednej z bitew ginie ojciec Hannibala,Hamilkar Barkas. Syn postanawia pomścić ojca i podbić Rzym. Nieuchronnie zbliża się wojna Rzymu z Kartaginą. Młody Publiusz Kornelisz Scypion jest co raz lepszy w sztukach walki i pewnego dnia zostaje wezwany przez ojca do walki. Ma on stanąć oko w oko z Hannibalem.

Czy Hannibal podbije Rzym? Jak zakończy się cała historia? Czy młody Publiusz stawi czoła wielkiemu kartagińskiemu wodzu? Jaki to będzie miało wpływ na jego życie? Czy nauki,które pobierał od swojego wuja będą przydatne? Czy wszyscy wrócą z wojny?

Tego wszystkiego możecie się dowiedzieć sięgając po książkę autorstwa Santiago Posteguillo pod tytułem „Africanus. Syn konsula”.

Jak wspomniałam na samym początku sięgnęłam po tę książkę z lekką obawą. Jednak po przeczytaniu kilku pozytywnych recenzji postanowiłam,że się na nią skuszę. Jak się okazało był to bardzo dobry wybór. Mimo,że jest to powieść typowo historyczna to naprawdę wciąga czytelnika już od pierwszych stron,nawet takiego,który z historią nie ma nic wspólnego. Autor w bardzo ciekawy i barwny sposób opisuje wszystkie zdarzenia,które mają tu miejsce. Możemy obserwować w jakich warunkach wychowywał się młody Publiusz Korneliusz Scypion. Autor zawarł tu opisy przeróżnych bitew,które podczas czytania są bardzo realistyczne i wciągają czytelnika. Czytelnik ma wrażenie,że uczestniczy w tych wszystkich bitwach. Jak by się mogło wydawać głównym bohaterem powinien być młody Publiusz Korneliusz Scypion i tak poniekąd jest,jednak bardzo dużą rolę odgrywa tu Hannibal. Wszystkie postacie są bardzo realistycznie i barwnie opisane. Dodatkowo bardzo spodobało mi się to,ze czytelnik może poznać realia starożytnego Rzymu,teatr,sztuki walki i codzienne życie ludzi. Mamy tu również do czynienia z Tytusem Makcjuszem,który ukazuje właśnie to codzienne życie,a potem wstępuje do armii. Dodatkowym atutem książki jest to,że autor zamieścił na końcu słowniczek, drzewo genealogiczne Scypionów,mapy oraz listę konsulów rzymskich. Jest to bardzo pomocne dla czytelnika ,który jeszcze bardziej chce zagłębić się w całą historię.

Podsumowując książka spodobała mi się. Jest to powieść historyczna,jednakże podczas jej czytania czytelnik w żadnym stopniu tego nie odczuwa. Nie jest to forma nudnego podręcznika do historii,który nuży,ale bardzo wciągająca i barwna historia. Nie zabraknie tu pierwszych miłości, podstępów i intryg oraz wspaniałych opisów walk.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Esprit


11 komentarzy:

  1. Bardzo miło wspominam tę książkę i z niecierpliwością czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jest dopiero przede mną, więc nie mogę się doczekać kiedy zacznę ją czytać. Bo po wielu pozytywnych recenzjach nie trudno się jej oprzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie mogę się doczekać kontynuacji serii, a książka tak bardzo mi się spodobała! Jestem wielką fanką historii starożytnej i dzięki tej lekturze mogłam na kilka godzin dosłownie przenieść się w czasie:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedna z lepszych powieści historycznych, jakie czytałam. Nie mogę się doczekać kontynuacji!

    PS. Pisanie idzie Ci coraz lepiej! Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już wiele dobrego o tej powieści i na pewno kiedyś po nią sięgnę - jeśli tylko będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka właśnie leży na mojej półce i czeka na swoją kolej. Również rzadko sięgam po powieści historyczne i mam pewne obawy, ale dochodzę do wniosku, że są raczej bezpodstawne, bo czytałam już wiele pozytywnych opinii na temat "Africanusa", więc coś musi w tym być.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej ciągnie mnie do tego typu książek, a dzięki Twoim recenzjom poznaję ich coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jakoś nie mam chęci czytać tej książki mimo tylu pozytywnych opinii o niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i z niecierpliwością czekam na kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam wiele pozytywnych recenzji,coraz bardziej bardziej mam ochotę na tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat Starożytnego Rzymu wyklucza niestety dla mnie tę książkę, nie trawię tego okresu historii ;)

    OdpowiedzUsuń